Wednesday, February 23, 2011

Nya projektet...


går väl så där. första provstickningen upprepad. andra provstickningen med en halv storlek mindre stickor ser ändå för stor ut. vet inte om det blir så bra o pröva med ännu en halvstorlek mindre. vet inte om jag får ihop skarven särskilt snyggt - svårt o sticka runt ibland. och mönstret var trögt o sticka på hoptagnings och omslagsvarvet när jag minskade stickor. trist när man inte får till det - måste nog göra en provstickning till men vet ej om det blir med mindre stickor eller inte. eller om jag ska skippa rundstickningen och sticka enligt mönstret - men det är ju ännu tristare att försöka sy ihop alla sömmar snyggt. räcker ju med alla stumpar som ska fästas med täta färgbyten...

2 comments:

mary-ann said...

nej det är ett av min favvogarn Fame :)

fale artut said...

Hejsan!
Jag stickar väskor och tovar dem sedan, stadigt och bra. Har en isolerande förmåga också, mycket praktiskt. Jag kan visa bilder på bloggen!