Saturday, January 01, 2011

Nytt projekt??

Eftersom det bara är trådarna kvar att fästa på Dianna... och jag inte alls har lust att göra färdigt swallowtail eller tummarna på vantarna just nu är frågan hur jag bäst fördröjer trådfästandet.

Tre projekt jag funderar på att starta, ett av dem i vart fall.

Alternativ 1 är en stickade tröja i bomullsgarn som jag inte har bild på då jag inte lyckats hitta mönstertidningen än. Har gott om bomullsgarn i olika färger - troligtvis tllräckligt många av samma märke med dvs Paris. Den är randigt med lätt mönsterstickning och raka delar så borde gå lätt att sticka med.

Alternativ 2 är en tröja i fabel. Som när jag köpte garnet tyckte jag det var en jättebra idé - nu tvivlar jag lite - fast inte så mycket. Tror jag ändå skulle trivas i denna färgglada på kalla sommarkvällar? Dock har jag inte så många kalla sommarkvällar på altan då jag inte har nån altan - behöver verkligen en sommarstuga till denna sommaren om det nu inte blir nåt hus/marklägenhet detta år heller. Alltså inte en till. Utan en till sommaren. :)


Alternativ 3 en blåmönstrad tröja i nepal (mönstret är för garn som utgått, nepal ska funka är tanken då det är samma garngrupp). Zickzack och olika blå nyanser. Borde passa mig väldigt bra också. Eventuellt med hellånga ärmar då jag redan har ett par koftor med halvlånga som jag inte trivs lika bra med som de med hellånga ärmar.





















Inga gråa koftor alltså. För det är ju det jag köper 9 gånger av 10 annars... hm. Men hur tråkigt vore det inte att sticka en grå enfärgad kofta? :)

3 comments:

mary-ann said...

inte bara jag som är inne på att sticka kofta :)) gillade den blå...svala fina färger till sommaren...god fortsättning :)

mary-ann said...

om du kollar längre ned på min blogg så ser du koftan som jag är sugen att sätta stickorna i :)

Helena said...

Jag tycker om den röd/flerfärgade. Gott nytt år, och spännande att se vad du väljer.